Rynek materiałów reklamowych obecnie daje możliwości przygotowania wszystkiego co klient sobie zamarzy i zaprojektuje. Drukarnie z miesiąca na miesiąc poszerzają swoją ofertę, wyprzedzając się w nowych pomysłach oraz realizacjach. Najważniejsze, aby w natłoku możliwość jakie dają obecne technologie właściwie dobrać materiały promocyjne, które idealnie sprawdzą się w przypadku naszej firmy.
Jednym z głównych dylematów pojawiających się podczas decyzji o zamówieniu materiałów reklamowych jest wybór pomiędzy katalogiem a broszurą reklamową. Wydawać by się mogło, że to ten sam produkt reklamowy, jednak ich przeznaczenie oraz zawartość są zupełnie inne.
Katalogi reklamowe i broszury reklamowe – główne różnice to:
- Przeznaczenie – broszury reklamowe przede wszystkim służą do przedstawienia podstawowych informacji o firmie oraz o jej dotychczasowych osiągnięciach, a także ogólne informacje o różnych gamach produktów. Katalogi reklamowe posiadają natomiast dużo więcej miejsca, dzięki czemu dają możliwość umieszczenia dokładnego opisu każdego produktu z osobna.
- Zdjęcia i grafiki – katalogi reklamowe posiadają zdecydowanie więcej zdjęć niż tekstu. Dzięki temu świetnie prezentują każdy produkt. W broszurach znajdziemy zdecydowanie więcej tekstu w porównaniu do ilości zdjęć i grafik.
- Forma przekazania – katalogi firmowe przede wszystkim będą pomocne podczas spotkań z klientami zainteresowanymi naszą ofertą. Dają one możliwość pełnej prezentacji naszych produktów. Dodatkowo możemy je wysyłać pocztą do naszych stałych klientów informując ich w ten sposób o nowościach. Broszury natomiast doskonale sprawdzi się podczas targów, szkoleń oraz spotkań biznesowych.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jakie gadżety reklamowe sprawdzą się najlepiej w przypadku ich firmy. Podczas planowania działań reklamowych przede wszystkim należy wziąć pod uwagę branże, w której działa firma, grupę odbiorców oraz cel jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli zależy nam na zapoznaniu naszych klientów oraz potencjalnych partnerów biznesowych z naszą firmą, jej osiągnięciami oraz sposobem działania powinniśmy wybrać broszury reklamowe. Natomiast w przypadku kiedy chcemy dokładnie przedstawić ofertę produktową doskonale sprawdzą się katalogi reklamowe.