Żyjemy w czasach, w których nikt nie wyobraża sobie życia bez smartfonów oraz innych nowości technologicznych. Każde takie urządzenie zapewnia nam szybki dostęp do Internetu, szybki kontakt z innymi osobami, nieograniczoną ilość aplikacji, które pomagają w planowaniu oraz w realizacji różnego rodzaju projektów. Czy zatem druk kalendarzy papierowych jest skazany na porażkę? Czy inwestowanie w papierowe kalendarze reklamowe nie jest już opłacalne?
Oczywiście odpowiedź brzmi „nie”. Pozycja kalendarzy firmowych, pomimo nowości technologiczny, nie jest w najmniejszym stopniu zagrożona. Przewaga papieru nad niebieskimi ekranami jest znacząca, a kalendarze firmowe są niezastąpioną formą reklamy.
Dlaczego kalendarze reklamowe są lepsze od tych, z których korzystamy w smartfonach:
- Są niezawodne – każdemu z nas zdarzyło się zniszczyć lub uszkodzić telefon. Wiążę się to często z utratą danych zawartych na urządzeniu, a co za tym idzie również ważnych terminów zapisanych w kalendarzu. W przypadku kalendarza drukowanego nie ma takiego problemu. Raz zapisane notatki oraz terminy zostają w nim na zawsze.
- Służą do jednego celu – Zapisując ważne informacje w kalendarzu lub planując pewne działania skupiamy się tylko na tym zadaniu. Telefon dodatkowo służy nam do wielu innych rzeczy, dlatego rozprasza nas i sprawia, że główne zadanie przestaje być istotne.
- Są bardziej przejrzyste – nawet najlepsza aplikacja lub kalendarz w telefonie nie da nam możliwości tak przejrzystego zapisania zadania oraz uwag z nim związanych jak kalendarz drukowany.
- Łatwość i szybkość obsługi – pomimo rozwoju technologii zapisanie notatek w smartfonie wiąże się z wykonaniem kilku czynności. Tego problemu nie ma w przypadku kalendarzy papierowych. Czy wiszą na ścianie, czy są w formie książkowej wystarczy wybrać datę i umieścić na niej swoje zapiski. Dodatkowo kalendarza drukowanego nie musimy ładować.
- Personalizacja – kalendarze w telefonie nie dają możliwości umieszczenia swojej reklamy, logo firmy lub hasła reklamowego. Druk kalendarzy daje nam nieograniczone możliwości projektowania ich. Dzięki temu są doskonałym nośnikiem reklamy i świetnym prezentem dla klientów oraz partnerów biznesowych
Oczywiście nikt nie twierdzi, że nie warto korzystać ze zdobyczy nauki. Nowe technologie dają nam ogrom możliwości. Nie musimy jednak wybierać pomiędzy tradycyjnym kalendarzem papierowym, a tym w naszym smartfonem. Mogą one się doskonale dopełniać.