Jak wykonać dobry folder reklamowy?

Folder reklamowy to jeden z głównych sposobów na promocję firmy – i to bez względu na jej wielkość, branżę czy zakres działalności. Foldery reklamowe z jednej strony mogą być jedynie dodatkiem do ulotek czy standardowych reklam, a z drugiej – stanowić główny punkt działań promocyjnych. Jednak aby taki folder skutecznie spełniał swoją rolę, to musi być wykonany w odpowiedni sposób. Jak to zrobić?

Dobry projekt

 

Podstawą skutecznego folderu reklamowego jest dobry projekt. Wszak nie wolno zapominać, iż zdecydowana większość odbiorców to wzrokowcy, którzy najpierw oglądają, a dopiero potem przyswajają treści. Dlatego też warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnego grafika, który zadba o to, aby istotny przekaz zawarty w folderze mógł być odebrany już na poziomie kilu zdjęć i podstawowych haseł.

 

Grupa docelowa

 

Jednym z podstawowych warunków na wykonanie skutecznego folderu reklamowego jest ustalenie grupy docelowej. Dlaczego? Otóż foldery reklamowe prezentujące sprzęt dla młodzieży będą wykonane w zupełnie inny sposób od folderów przedstawiających zalety pobytu w sanatorium.

 

Zawartość

Wykonując foldery reklamowe nie wolno też zapominać o tym, aby ich treść była odpowiednio skomponowana. Tutaj zasada jest bardzo prosta – treść zawarta w folderze powinna być nie tylko ograniczona do niezbędnego minimum, ale także przedstawiona prostym językiem. Folder zawierający skomplikowane treści i nadmiar słów niemal na pewno nie zainteresuje potencjalnego odbiorcy. Oczywiście folder to nie ulotka i w odróżnieniu od niej może zawierać nieco więcej informacji. Jednak nie wolno tu przesadzać.

I na koniec jeszcze jedna ważna zasada – foldery reklamowe powinny być wykonane w bardzo staranny sposób. Wszak to one są wizytówką firmy i jako takie powinny zachęcać, a nie zniechęcać potencjalnego klienta. Dlatego też warto drukować je w profesjonalnych drukarniach, które zapewniają wysoką jakość usług. Dobrym pomysłem na zminimalizowanie kosztów wydruku jest skorzystanie z usług drukarni internetowych, które w większości przypadków oferują znacznie korzystniejsze ceny od tych proponowanych w drukarniach stacjonarnych.