Targi branżowe idealną okazją do zareklamowania się – jak to ugryźć?

Targi branżowe to idealne wydarzenie na zareklamowanie swoich usług. Jest to bardzo efektywne narzędzie poszukiwania i pozyskiwania nowych klientów. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby odpowiednio się do nich przygotować, jeśli liczy się na osiągnięcie pożądanych efektów. Trzeba mieć dobry plan i zdefiniować adresatów oraz określić swoje cele i zadbać o profesjonalną obsługę stoiska. Jak zatem zareklamować się skutecznie podczas przyszłych targów?

Jak dać się zobaczyć na targach branżowych?

 

Każdej firmie zależy na tym, aby jak najlepiej wypaść na targach branżowych, jednakże nie wystarczy tylko tam być. Jest to okazja do wypromowania się, ale trzeba wiedzieć, jak to zrobić właściwie. Świetnym źródłem informacji o danym przedsiębiorstwie są katalogi. Z katalogów korzysta się wielokrotnie zarówno podczas samego wydarzenia, jak i po jego zakończeniu. W katalogu targowym powinien znaleźć się wpis wraz ze stopką kontaktową, czyli z namiarami na firmę – adres, telefon oraz strona internetowa, faks i namiary do osoby odpowiadającej za kontakt z gośćmi targów. Mile widziane są także wrzutki, zakładki i reklamy niestandardowe. Wiele osób sięga także po radiowęzeł, dzięki któremu można zareklamować swoje produkty i usługi. Jest to świetne narzędzie, jeśli chodzi o dotarcie do osób zgromadzonych na targach.

Tak naprawdę to o przygotowaniach do wzięcia udziału w targach należy pomyśleć z dużym wyprzedzeniem czasowym. Podobnie zresztą jak rozpoczęcie stosownych działań w tym kierunku. Konieczne jest określenie swoich możliwości finansowych i ustalenie kosztorysu. Należy zaprojektować stoisko i wybrać towary oraz zorganizować zaplecze noclegowe i transport/zakwaterowanie dla reprezentantów firmy na targach. Do przygotowań można zaliczyć także ustalenie programu obecności na targach, szkolenie osób mających brać udział w wydarzeniu, przegotowanie planu promocji i materiałów promocyjnych. Jeśli chodzi o samo stoisko, to trzeba zadbać o dobre wyeksponowanie firmowego logo, wykorzystać firmowe kolory i fonty, podzielić stoisko na strefy – aktywną, pasywną i intensywną oraz dopasować wygląd obsługi stoiska do firmowych barw.

Po jaką formę promocji sięgnąć?

Do zwiedzających można w łatwy i efektywny sposób dotrzeć, umieszczając reklamę na biletach czy karnetach. Przy wejściach na targi warto ustawić banery, a na nich informacje o firmie czy produkcie wraz z numerem stoiska firmy. Ciekawą opcją są także telebimy targowe oraz ulotki, które rozdają hostessy (oczywiście odpowiednio ubrane). Jeszcze większą siłę rażenia daje promocja w Internecie. Dlatego też warto m.in. zgłosić się do organizatora z prośbą o dopisanie do listy wystawców dodatkowych informacji o firmie. Na targi idealnie sprawdzają się również foldery i katalogi oraz gadżety i upominki.