Stelaże reklamowe jako forma promocji

Każda firma, aby wypromować swoje towary lub usługi, powinna zainwestować w odpowiednią reklamę.

Reklamy to nie tylko wizytówka firmy, ale również najkrótsza droga do osiągnięcia sukcesu. W obecnych czasach, gdy konkurencja czyha na każdym kroku, zaprojektowanie reklamy przyciągającej uwagę potencjalnych klientów ma kolosalne znaczenie strategiczne.

Dobrze umieszczona i odpowiednio zaprojektowana oferta firmy, chcącej pozyskać nowych klientów a dotychczasowych utwierdzić w przekonaniu, że podjęli słuszną decyzję, wybierając właśnie to przedsiębiorstwo, to praca nie tylko grafików, ale również konstruktorów stelaży. Każdy bowiem baner, billboard lub inny rodzaj reklamy musi być odpowiednio umocowany, oraz ustawiony w taki sposób by widoczny był już ze znacznej odległości.

Rodzaje stelaży reklamowych

Najczęściej stelaże reklamowe ustawia się wzdłuż dróg komunikacyjnych, często w nocy są podświetlane, by były bardziej czytelne. Montowane są na stelażach stalowych lub z blachy ocynkowanej, których konstrukcje to stabilne i trwałe obiekty. Najczęściej preferowane są dwa rodzaje – umieszczone na stałe i zabetonowane w podłożu lub przenośne – obciążone betonowymi bloczkami u podstawy. Ich tablice, na które zostaną nałożone odpowiednie ekspozycje, mogą być jednostronne, lub dwustronne. Tablice mogą składać się z pojedynczych paneli połączonych kratownicą lub samej kratownicy, na której będzie umieszczona reklama na odpowiednio usztywnionym podłożu.

Nieco odmiennym stelażem reklamowym jest konstrukcja trójplanszowa, na którym reklama widoczna jest z trzech stron, a takie bilbordy ustawiane są zazwyczaj na rondach.

Stelaże produkowane są przez wyspecjalizowane firmy, które również zajmują się montażem oraz oświetleniem.

Orientacyjne koszty stelaży reklamowych

Koszt pojedynczego stelażu zależy od materiałów, z których zostanie on wykonany, od wielkości powierzchni nośnej, na której zostanie zawieszona reklama lub baner, a także od zastosowanych w nim rozwiązań takich jak: dwu lub jednostronność, oświetlenie lub jego brak, a także wysokość samego stelażu. Najtańszy stelaż jednostronny i wolno stojący to koszt około 650 złotych, a obejmuje on konstrukcję 100 × 200 cm wraz z transportem w ustalonych granicach oraz profesjonalny montaż.

Najdroższymi konstrukcjami są tak zwane kostki reklamowe – reklamy umieszczane są na czterech ścianach stelaża oświetlonego lampami umieszczonymi w górnej części obiektu lub są podświetlane z dołu. Koszty produkcji wraz z montażem wynoszą kilka tysięcy złotych.

Najczęściej zamawiany bilboard to konstrukcja wbudowana i zabetonowana w podłożu, jednostronna, o wymiarach 330 × 200 cm — jej koszt całkowity to około 2.000 złotych.

Decydując się na zakup stelażu pod reklamę, można rozważyć również konstrukcję używaną. Koszty takich obiektów są o wiele niższe, a stelaż w dobrym stanie technicznym, nawet już wcześniej używany, znakomicie spełni swoje zadanie.